Wycieczka do Warowni w Inwałdzie

17.07.2013

W czwartkowy poranek 11.07.2013 r. półkoloniści ruszyli na kolejną wycieczkę. Tym razem ich celem była średniowieczna warownia mieszcząca się na ziemiach inwałdzkich.

Tuż po śniadaniu dzieci wraz z opiekunami ruszyły na poszukiwanie przygód. Pod naszą szkołę podjechał czerwony autokar, do którego wsiedli wszyscy uczestnicy wakacyjnych zajęć edukacyjnych. Nasz „Pomidor” zawiózł nas pod zamek w Inwałdzie. Wewnątrz na dzieci czekało wiele atrakcyjnych miejsc. Do jednego z nich niewątpliwie należał „Park Ruchomych Smoków”. Początkowo nieśmiało, a później z pełnym zainteresowaniem  dzieciaki biegały i oglądały figury smoków, które nie

dość, że się poruszały, to dodatkowo wydawały odgłosy i puszczały dym z pyska.

Po oglądnięciu ruchomych stworów i wysłuchaniu legend opowiadających, o każdym ze smoków, ruszyliśmy w górę do średniowiecznej osady. Na miejscu mieściło się kilka chat rzemieślników,gdzie pracują ludzie na dawnych maszynach, przebrani w stroje z minionej epoki. Zwiedziliśmy chatę powroźnika, kowala, garncarza i  tkacza. Dzieci mogły spróbować własnych sił w  rzemiośle. Natomiast całego grodu pilnował duży zielony smok, który specjalnie na prośbę uczestników wycieczki zaryczał i zionął ogniem.

Później ruszyliśmy pod górę do zamku, gdzie czekał na nas gorący obiad. Po obiedzie poszliśmy zwiedzać zamek.  Zajrzeliśmy między innymi do sali tortur,  komnaty damy, na basztę i do zbrojowni, w której wysłuchaliśmy pięknej legendy
o rycerzach w dość nietypowy sposób, bo w całkowitej ciemności z wykorzystaniem kolorowych świateł. Dzieci były pod wielkim wrażeniem, gdy opuściliśmy salę, w której odbywał się seans. Następnie trasą widokową obeszliśmy zamek dookoła.  Na sam koniec czekała atrakcja, w postaci średniowiecznych zabaw.

Czas biegł nieubłaganie i nadeszła pora powrotu do VICTORIA CENTER. Ruszyliśmy więc do naszego „pomidora”,  który cało i bezpiecznie zawiózł nas na miejsce.

Zapraszamy do obejrzenia galerii.

Zajęcia dodatkowe

Posiadamy w swojej ofercie różnorodne zajęcia dodatkowe.